Vinter?

08.33
Var inne på SMHI i onsdags, där stod det att mellan onsdag och fredag skulle det komma in 20 cm snö i Blekinge. Var fan är den snön om jag får fråga? Karlshamn verkar inte vilja ha någon snö alls i år. Pratade med en arbetskamrat igår och varnade för att det skulle vara en massa snö när hon vaknade idag, men nehe. Jag har fan alltid fel när det gäller vädret, fast det är ju inte jag som meterolog. Suck. Kanske inte ska klaga, men ska det vara så här kallt så kan det väl i alla fall vara snö. Inte för att jag skulle kunna ge mig ut om det var snö, i alla fall inte själv, hade väl snubblat tusen gånger om. Sen har jag inga kläder heller så jag går inte ut nu heller, 12 minusgrader och en jacka som inte går att stänga, nej tack. Köpte ju ingen mammajacka, kändes väldigt meningslöst då de är väldigt dyra och inte används sådär jättemycket. Men det har lett till att min vanliga vinterjacka inte går att stänga, kan knyta snöret runt magen men det blir ju en glipa, haha. Varma byxor har jag inte heller, behöver ett par termobyxor, det får vänta till efter förlossningen o lite till. Köpte ett par på gekås förra vintern, men jag provade dem inte så jag kunde inte ha dem innan jag blev gravid heller, bara med leggings under, smart!
Idag hade Dan sovmorgon till halv åtta, jag vaknade innan dess och var pigg så jag steg upp o åt frukost med honom och drack kaffe, har inte varit sugen på kaffe de senaste veckorna, konstigt. Slutade dricka kaffe ett par dagar i början av förra veckan när jag hade huvudvärk, för att få bort abstinensen, sen drack jag inte kaffe förrän i torsdags. Inte mer än nån mun när jag blev bjuden, har bara inte varit sugen, men nu var det faktiskt gott. Skönt att inte vara beroende i alla fall. Vad ska man hitta på resten av dagen då? Ska kanske försöka städa lite, fast det är så tråkigt, tänkte vi skulle storstäda lägenheten nu i helgen för nu VET vi att det är sista helgen innan bebisen kommer och det vore ju väldigt skönt att ha det hyffsat fixat så kanske det kan hålla sig fräscht ett tag. Hade behövt rensa garderoben men vet inte vad som ska packas ner och vad jag kan tänkas kunna använda när jag ammar. Ska i alla fall ta upp alla tröjor med dragkedja och alla koftor, det borde ju vara ganska smidigt att ha tröjor som är lätta att stänga och öppna när man ammar. Åh min lilla bebisplutt kom ut nu.
Har sovit så sjukt gott inatt, bara varit uppe en gång!!!!!

Kommentarer
Postat av: Jejja

Precis, det känns ju ganska onödigt att köpa en dyr mammajacka nu när det ändå snart är dags. Får hoppas du hinner njuta lite av kylan sen när bebis har kommit :) Vi kollar lite på hus, men drömmen är att bygga nytt. Vill gärna bo här runtikring men helst inte mitt i smeten, annars ser ju det huset på tingsgatan fint ut.

2012-02-06 @ 12:11:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback