En vecka senare

08.26
Nu är den en vecka sen jag skrev på den här bloggen. Bebisen är fortfarande i tryggt förvar inuti min mage. ibland undrar jag om magen kan bli större?? Såhär på morgonen känner jag mig dock väldigt smidig, men efter några timmar och framåt kvällen och eftermiddagen är det inte så bekvämt längre. Att ta sig upp ur soffan kan vara väldigt jobbigt, tur att jag har Dan här då som jag kan ta stöd emot, på dagarna får jag klara mig själv :P
Nej jag hade inte ens tänkt att jag skulle skriva om graviditeten, men den upptar alldeles för mycket av mina tankar nu.
Jag tänkte slå ett slag för filmen Dogville! Den såg jag och Dan igår och den var väldigt annorlunda men också väldigt bra. Den är nästan 3 timmar lång men vi såg hela i sträck och det kändes inte så länge. Så har man några timmar att slå ihjäl (som vi har nästan jämt nu) så kan jag verkligen rekommendera den. Det var brorsan som tipsade mig om den, tack!
Sen har jag försökt ta tag i min förkylning. Har inte tagit nässpray sen igår förmiddag. Ett dygn utan nässpray. Har kanske inte sovit superbra, fast det gör jag ju aldrig nu, har för ovanlighetens skull bara varit uppe en gång i natt (tror jag), men har väl vaknat och slumrat några gånger, ovant att sova med öppen mun. Men igår kväll började det släppa, kunde liksom andas hyffsat med ena näsborren sen skiftade det. Så länge man kan få lite luft genom näsborrarna så behövar man inte nässpray. Idag ska jag fortsätta kämpa och hoppas det inte tar alldeles för många dagar att få bort nästäppan helt. Men sätter förlossningen igång och nästäppan inte
försvinner så får det bli nässpray för jag måste bara kunna andas ordentligt då. Annars kommer jag inte kunna profylaxandas nånting, har inte övat så mycket på den andningen men det är väldigt bra att kunna har jag hört. Har testat vid en sammandragning nångång och det känns faktiskt bra, man koncentrerar sig på andningen samtidigt som man syresätter blodet.
Nu ska jag försöka hålla humöret uppe och hoppas på att bebis snart vill titta ut så jag får plågas riktigt ordentligt. den fortsätter liksom växa därinne och det måste ju bli vääldigt trångt tycker man så nu får Du komma ut :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback