Rastlös

Hur uttråkad får man vara? Hur lat får man vara? Jag sov 10 timmar inatt. Utvilad? Nej, eller kanske, ligger i alla fall i soffan och känner mig väldigt trött just nu. Man hör att det är viktigt att vila nu, det är viktigt att vara utvilad när förlossningen sätter igång. Varför får man då dåligt samvete av att vila? Jag är ju inte helt handikappad? Jag har inte fått några stränga order om att hålla mig stilla. Man blir verkligen försoffad av att bara ligga i soffan och inte göra något vettigt. Men ska väl försöka ta mig till Willys och handla lite, då kan jag ju ha lite gott samvete i alla fall, då har jag gjort något idag. Men det är ju lite komiskt att man har så tråkigt och vill göra något samtidigt som man inte orkar eller känner för att göra något vettigt heller. Funderar på vad vi ska käka idag, skulle ju kunna göra något som tar lite tid men det har jag inte lust med, får bli något lättlagat.. åh vad jag är lat. Jag har inte varit ledig mer än 2 veckor och 2 dagar. Kanske det kommer dröja drygt 3 veckor till. Det känns ofattbart och tråkigt. Men jag hoppas att bebis vill komma ut den här veckan. Jag orkar inte vänta längre. Jag är sugen på muffins, nej cupcakes, tror ni jag orkar baka?? Nej det tror inte jag, och jag borde inte, jag äter något onyttigt varenda jäkla dag och har gjort länge nu. Men jag har ingen fantasi på vad man kan käka som lunch eller mellanmål, samma mat jämt och ständigt..! Nehe, tråkig dag idag bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback