Tacos

Jag kanske har lagt ut receptet på tacokrydda tidigare men jag gör det igen för jag tycker den är så god och det känns verkligen mycket bättre att blanda sin egen krydda än att köpa den där på färdig påse som innehåller en massa konstiga ämnen som glutamat m.fl. Den smakar inte riktigt likadant men jag tycker den är jättegod och kommer knappt ihåg hur den på påse smakar. Det är ju inte jobbigt att blanda de olika kryddorna hemma. Man kan ju göra en stor sats och ha i en burk om man vill. Det är receptet räcker till ganska mycket färs. Jag använde kanske hälften till ca 500 gram färs. Man får smaka sig fram.

1,5 tsk salt
1 tsk vitlökspulver
2 tsk chilipulver
1 tsk spiskummin
1 tsk lökpulver
2 krm cayennepeppar
2 tsk paprikapulver

Kommentarer
Postat av: Jejja

Mamma har också börjat göra sin egna tacokrydda. Mycket godare! Jag tror hon använder ungefär samma kryddor som du. Dock har inte jag fått tummen ur att prova.. än..

2012-01-24 @ 09:03:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback